Forskningsområde

Spisesituasjon

Hvordan produktet bør være avhenger av spisesituasjon og målgruppe. Skal det spises på landeveien eller på lørdagskvelden? I bil, fly, på jobb, skole, ved dekket spisebord eller i sofaen.

Hva en familie velger å spise avhenger av om det er en travel hverdag, en hyggelig lørdagskveld eller en feriereise. Far i familien velger dessuten ulike produkter avhengig av hvilken spisesituasjon og modus han er i. Han vil velge ulike produkter på guttetur, en hjemmekveld eller når han svipper innom en bensinstasjon på vei hjem fra jobben. Konkurrentbildet ditt ser ulikt ut i alle disse gitte situasjonen.

Vi kan hjelpe deg med å finne ut av hvem som spiser hva, hvor, når og hvordan.

 

 

 

Spisesituasjon Copyright: Trine V. Håbjørg

Spisesituasjon

Innovasjon og produktutvikling Copyright: Trine V. Håbjørg

Innovasjon og produktutvikling

Kreative prosesser Copyright: Trine V. Håbjørg

Kreative prosesser

Forbrukerstudier Copyright: Trine V. Håbjørg

Forbrukerstudier

Måltid Copyright: Trine V. Håbjørg

Måltid

Konkurrentanalyse Copyright: Trine V. Håbjørg

Konkurrentanalyse

Salgskanaler Copyright: Trine V. Håbjørg

Salgskanaler

Presentasjon av produkt Copyright: Trine V. Håbjørg

Presentasjon av produkt

Prøveproduksjon Copyright: Trine V. Håbjørg

Prøveproduksjon

Samarbeidspartnere Copyright: Trine V. Håbjørg

Samarbeidspartnere

Innovatørene Copyright: Trine V. Håbjørg

Innovatørene

Bryggeriet Copyright: Trine V. Håbjørg

Bryggeriet